.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بازی "الهام چرخنده" را تمام کنید
این که الهام چرخنده به کمیسیون فرهنگی مجلس دعوت شود و در آنجا علیه همسر سابق خودش سخن بگوید و حمایت مجلس را بخواهد و بعد هم رئیس کمیسیون فرهنگی وعده حمایت دهد، نه ترویج حجاب است و نه حافظ شأن مجلسی که بعضی ها آن را در حد دعواهای زن و شوهری نیز تقلیل می دهند!

 شمال نیوز: الهام چرخنده، بازیگر سینما و تلویزیون، مدتی است که حجاب چادر را برگزیده است. این، البته اتفاقی نیست که فقط برای او افتاده باشد. بسیارند زنان و دخترانی که چادر را برای پوشش خود انتخاب می کنند ، همان طور که برعکس ماجرا نیز صادق است.

بنابراین، چادری شدن یک زن، اتفاق خارق العاده ای نیست، هر چند که اگر از منظر عنصر "شهرت" به ماجرا نگاه کنیم، چادر به سر کردن یک بازیگر زن، آن هم نه در فیلم که در عرصه زندگی می تواند ارزش خبری داشته باشد.
اما این که یک سری از نهادهای عمومی، از این اتفاق ذوق زده شوند و این ذوق زدگی شان نیز همچنان ادامه یابد، نمی تواند رویکردی خردمندانه باشد چرا که قضیه را آنقدر لوث می کند که حتی اگر هدف شان ترویج حجاب نیز باشد، نقض غرض می شود.

تقدیر از محجبه شدن یک بازیگر زن - که معلوم نیست همچنان بازیگر بماند یا خیر و البته مهم هم نیست - یک امر است که می تواند یک بار رخ بدهد و تمام شود ولی مدام روی او مانور دادن و او را بر سر گذاشتن و حلوا حلوا کردن و خبر از دادن امتیازات حمایتی به وی ، حتی در سطح مجلس شورای اسلامی، امری دیگر است که ماجرای چرخنده را از حالت طبیعی خارج  و به ضد ارزش تبدیل می کند.

بازی

این که الهام چرخنده به کمیسیون فرهنگی مجلس دعوت شود و در آنجا علیه همسر سابق خودش سخن بگوید و حمایت مجلس را بخواهد و بعد هم رئیس کمیسیون فرهنگی وعده حمایت دهد، نه ترویج حجاب است و نه حافظ شأن مجلسی که بعضی ها آن را در حد دعواهای زن و شوهری نیز تقلیل می دهند!

یا وقتی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، وزارتخانه های ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران را به صف می کند که به الهام چرخنده مجوز تأسیس تشکل مردم نهاد و مؤسسه فرهنگی بدهند و از وی حمایت کنند، آیا این امر ، چیزی جز دعوت به رانت جویی است؟
الهام چرخنده مانند دهها میلیون ایرانی دیگر ، در صورت دارا بودن شرایط می تواند مؤسسه تأسیس کند یا هر کار قانونی دیگری را به عنوان شهروند این کشور انجام دهد، ولی نمی تواند انتظار داشته باشد به خاطر این که چادر به سر کرده تا دستور خدا درباره حجاب را رعایت کرده باشد، بدون نوبت و بدون طی مراحل قانونی، از امتیازات ویژه برخوردار شود.

اگر هم قرار باشد به خاطر حجابش به او امتیاز دهند، میلیون ها زن ایرانی که بسیار پیش تر از او حجاب و چادر را انتخاب کرده اند و به این مناسبت هم بر کسی منت ندارند، بر او که تازه به این صف پیوسته برتری دارند. خاصه آن که کم نیستند زنان مؤمنه ای که بی هیچ چشمداشتی و بی آن که به مجلس شورای اسلامی بروند و درخواست امتیاز ویژه کنند، در راه ترویج ارزش های اسلامی و اخلاقی و تربیت انسان های مؤمن و متدین می کوشند.

ادعاهای الهام چرخنده، از جمله این سخن عجیب و غریب که در مدت کوتاهی که چادری شده، 3900 نفر را چادری کرده است(!) یا مدام از رهبری هزینه کردن، نباید دلیلی برای تبدیل این بازیگر سابق به بتی جدید شود که نهادهای کشور ، از بسیج و مجلس گرفته تا وزارتخانه های مختلف و شهرداری، باید در خدمت او باشند.
کوبیدن بر این طبل، از آنجا ضد ترویج حجاب است که اثبات این مدعا می شود که آنقدر وضع حجاب بد است که حالا که یک نفر پیدا شده و چادر به سر کرده، رویدادی ملی رخ داده است!
وانگهی، الهام چرخنده ، همانند هر انسان دیگری می تواند تغییر موضع و باور بدهد ، کما این که از وضع سابق به وضعیت کنونی چرخیده است و کسی چه می داند که در آینده چه خواهد شد؟
اگر نابخردانه و از سر ذوق زدگی، الهام چرخنده را به الگو و بت تبدیل کنند و فردا ، او چرخشی دیگر داشته باشد چه؟!

زمانی در ترکیه، زنی مججبه به نام "مروه کاواکچی"، نماینده پارلمان شد. در آن زمان به دلیل حکومت لائیک ها، وی نتوانست به پارلمان برود.
در ایران، جوّی بزرگ در حمایت از کاواکچی راه انداختند و روزنامه هایی مانند کیهان نیز در صفحه اول خود از این بانوی محجبه تقدیر  و از ظلمی که به او شده بود، ابراز برائت کردند. تریبون های نماز جمعه و شبکه های مختلف صدا و سیما پر شده بود از "قهرمان حجاب"ی به نام مروه کاواکچی که حتی برای رفتن به پارلمان نیز حاضر نشده بود حجاب از سر بردارد. خلاصه آن که در مدت کوتاهی او را در ایران به قهرمان و الگو تبدیل کردند. اما کاواکچی در مقابل چه کرد؟ او خطاب به حامیان ایرانی اش که برایش سر و دست می شکستند گفت: شما اگر دلتان برای زنان می سوزد، اول بروید و جلوی نقض حقوق زنان کشور خودتان را بگیرید.
با این پاسخ وی، ناگهان همه چیز در ایران به اتمام رسید و دیگر، کسی از مروه کاواکچی ، چیزی ننوشت و چیزی نگفت!

الهام چرخنده، به عنوان یک زن مسلمان، حجاب بر سر کرده و تازه، شده است یکی مانند میلیون ها زن محجبه ایرانی که به دستور دین، عمل می کنند. این، خیلی هم خوب است و خداوند از ایشان بپذیرد، اما او را پدیده ای خاص که باید امتیازات خاص هم داشته باشد دیدن، ظلم به همه زنان مسلمانی است که در طول تاریخ، برای حفظ حجاب شان، نه تنها امتیاز نگرفته اند، که هزینه های زیادی هم داده اند. /250

منبع عصر ایران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ناشناس 29 دي 1393
خیلی خیلی لایک . واقعا هم دارن از این خانم بازیگر یه بت درست می کنن .که چی حالا چادر گذاشته به عقیده من این کارا یه جور ریا . شمال نیوز درست میگه n تا خانم داریم در کشور خودمون که از سن 9 سالگی چادر گذاشتن حالا این خانم چی میگه میخواد با یه چادر بگه من محجبه شدم اصل جمهوری اسلامی بر حجاب نه بی حجابی ناین منتی نیست بر نظام .
پاسخ ها به این نظر
سید 29 دي 1393
پاک بودن در جوانی شیوه پیغمبریست
ورنه هر گبری به پیری میشود پرهیزگار
نا شناس 29 دي 1393
با اين نظر موافقم.يعني چي كه اين خانم دوره افتاده همش ميگه چادري شدم و خيلي ها رو چادري كردم؟؟؟؟خدا از ش راضي باشه ولي خوب دعواهاي زن و شوهر و عكس و فيلم و ... به مردم چه ؟! به دولت چه؟! البته اين خانم هم ديگه زيادي خودش و تحويل گرفت و فكر ميكنه ديگه آخر بچه مسلمونه ...الهام زهرايي!!!!!!!كه چي بنده ي خدا؟؟؟؟ بسه ديگه تا كي تظاهر!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
مردم 29 دي 1393
من هنوز نمیتونم باور کنم که این خانم نییتش خیر باشه.. به نظر میاد داره تظاهر میکنه که قدرتی بدست بیاره واسه انجام کار شررررر....
نا شناس 29 دي 1393
گل گفتی.
این جو گیر شدن مسئولین بی سواد منو کشته.
رضا 29 دي 1393
بسیار بسیار عالی . خیلی متشکر ازاین تحلیل زیبا و جالب . پاینده باشید
نا شناس 29 دي 1393
احسنت واقعا این بازی پجه گانه را سریعا تمام کنید این زن با آبروی بزرک زنان ایران بازی میکند
نازبانو 29 دي 1393
درحالیکه از رفتار این خانم مقداری متعجم. اما خوب اگر ایشون می گفت اصلاح طلبه همین حملات را به ایشون می کردید؟ نگید نه که اصلا نمیشه باور کرد. شمال نیوز لطفا منتشر کن.
علي 29 دي 1393
چنين مجلسي لياقت چنين بازي رو هم داره
فرخنده حاجي بابايي 29 دي 1393
زنان بزرگي در ايران هستند كه هنوز از همسران جانباز خود پرستاري مي كنند . هنوز ايران پر است از زناني كه مردانه كار مي كنند تا از حيثيت خانوادگي خود دفاع كنند . چرا اين خانم فكر مي كند كه شق القمر كرده است ؟ حجاب يك وظيفه انساني براي زن مسلمان است كه اختيار آن به ديگري ربطي ندارد . ايشان اولين وآخرين زن با حجاب نيست . لطفا به او بگوييد دست از اين همه تظاهر بردارد .
دکتر کاظمی 28 دي 1393
با سلام و ارادت،
متن بسیار خوبی بود.
اگر منبع خبر (عصرایران) را هم ذکر می کردید و این نوشتار را به نام خودتان تمام نمی کردید، نور علی نور می شد!!!
پاسخ ها به این نظر
خواننده دقیق 30 دي 1393
استاد ظاهرا شما مطلب را تا آخر نخوندید چون منبع خبر در پایان خبر نوشته شده
صالح آسمانی 28 دي 1393
حرفهای ضدونقیض زیاد میزنه.... بدنبال جلب توجه ومطرح شدن بیشتر است حالابه چه نیتی معلوم نیست...
نا شناس 28 دي 1393
ايشان خوب فهميد چطوري دست روي نقطه حساس نظام بزاره تا براي خودش كسب قدرت و اعتبار كنه، يعني حكومت در مقابل حجاب اينقدر ضعيف شده كه بخاطر با حجاب شدن يك بازيگري كه زياد معروف هم نبود دست از پا نشناسه،، اگر هدف تبليغات و تشويق هست كه انعكاس زيادش ضد تبليغات ميشه. آقايان ي جايي هم بزارن كه اگر ايشان ي روزي از اعتقاد خودش برگشت حرفي برا گفتن داشته باشن!!!
یک باونی مسلمان ایرانی 28 دي 1393
قضاوت دز مورد اینکه هدف این خام چیست بسیار زود است . پس بهتر است همه اندکی صبوری کنیم هم ما هم کمیسیون فرهنگی مجلس !!!!
ساروی 29 دي 1393
دست مریزاد شمال نیوز بجا و عالی بود ، بنظر میرسد طرف دارد با این کار همان شهرتی که در سینما دنبالش بود بدست میارد ، برادارن و خواهران مراقب باشید بسر کردن چادر از طرف زن مسلمان چیز عجیبی نیست که اینقدر مانور داشته باشد.
پاسخ ها به این نظر
سید 29 دي 1393
باید پرسید پشت سر این خانم کی ایستاده
عمران 29 دي 1393
تحلیل منطقی و جالبی بود
مهدی 29 دي 1393
واقعا راست گفتی دمت گرم.انگار این زنه شق القمر کرده.به نظر من که از چادرش می خواد سو استفاده کنه.
عبداله خاکی 29 دي 1393
باسلام وتشکرنظر بسیار جالب وبی نقصی را ارائه نمودید
کیان 29 دي 1393
به طور کاملا واضح مشخصه که این خانم یه شارلاتان به تمام معناست و داره رو این موضوع به شدت موج سواری میکنه.کسی که یکی دو بار ازدواج کرده و طلاق گرفته و سالها با اون وضعیت زندگی میکرده هیچ تضمینی نیست که وضعیت الانش هم موقتی نباشه.اینجور آدما حزب باد هستن
نا شناس 30 دي 1393
از کسی که با این ظرافت موضوع رو تحلیل کرده بیشتر استفاده کنید.
نا شناس 30 دي 1393
بانوی زهرایی به مادر شهیدی گفته میشود که هنگام نوازش استخوانهای پسری با نوک دهان گوشه چادرش را نگه میدارد تا مبادا از سرش بیفتد . اینان بایدنماد غیرت و تعصب باشند نه............

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.888 seconds.